Sâmbătă, 12 Februarie 2022
  2 Comentarii
  2.2K Vizualizari
10
Voturi
Undo

Stars of ’90s Dance Pop. 29 Hitmakers Discuss Their Careers

Este o carte scrisa de James Arena, un rezultat al zecilor de interviuri pe care le-a realizat cu unele dintre cele mai cunoscute staruri ale anilor ’90. Dincolo de intrebarile privind motivele pentru care fiecare artist crede ca a avut succes in acea epoca, autorul reuseste sa culeaga si unele povesti care explica modul in care au aparut hit-urile care ne-au incantat atunci.

A fost o perioada dificila din punct de vedere al business-ului muzical. Erau multi producatori si fiecare dintre ei voia sa-i intreaca pe ceilalti. Artistii nu erau mereu tratati cu respectul cuvenit si nu erau platiti mereu pe masura performantelor lor. Asa se face ca unii artisti intervievati regreta anumiti ani din acea perioada, iar altii se declara multumiti si recunosc ca si acum castiga de pe urma succesului din anii ’90.

SNAP - RHYTHM IS A DANCER „Melodiile sunt hipnotice si ii fac pe oameni sa se simta bine, ca un cantec de leagan de care orice om este atras. Acea piesa este atat de deosebita incat nu a existat si nu va exista nicio alta melodie care sa sune ca «Rhythm Is A Dancer». Pentru mine a fost o casatorie perfecta dintre muzica si voce.” (Thea Austin, Snap) „Am deschis concertul HBO al lui Michael Jackson in Bucuresti. A fost incredibil de incitant sa-l vezi pe Michael cantand – este ca o experienta in afara corpului. Ma intrebam: «Voi alerga pe aceeasi scena pe care a alergat el?» stii? Uimitor! Sa fim pe aceeasi scena, sa cantam melodia noastra si sa vedem cum acelasi public canta «Rhythm Is a Dancer», cuvant cu cuvant, prima lor limba nefiind engleza…slava Domnului ca erau versuri usoare. Aplauzele si emotia lor sunau ca un amestec de tunete, fulgere si bucurie.” (Thea Austin, Snap)

WHIGFIELD - SATURDAY NIGHT „In cele din urma, cred ca motivul pentru care melodia a devenit atat de reusita a fost faptul ca era atat de diferita de orice altceva care exista atunci. A fost cam ca un cantec de leagan captivant pentru copii, stii? Cred ca, din punct de vedere psihologic, daca le oferi oamenilor ceva simplu, cu un carlig grozav, acel lucru ramane in ei – chiar daca nu le place melodia.” (Sannie Carlson, Whigfield)

RIGHT SAID FRED - I’M TOO SEXY „Cat despre acel mi minor pe care trebuia sa-l cant, nu aveam idee ca as putea canta atat de jos pana atunci. Versurile despre mine ca fiind model – ei bine, din nou, habar nu aveam ce fac. Am facut melodia aproape sectiune cu sectiune. Nu mai facusem asa ceva niciodata.” (Fred si Richard Fairbrass, Right Said Fred)

HADDAWAY - WHAT IS LOVE „Piesa este cu siguranta o binecuvantare si voi explica de ce: fara aceasta melodie as fi fost un artist local care ar fi avut o activitate minora locala. Sau poate ca as fi studiat stiinte politice, facand un fel de activitate judiciara. Ca sa fiu realist, sunt extrem de recunoscator pentru piesa asta”. (Nestor Haddaway)

CULTURE BEAT - MR. VAIN „Compunerea unei piese dansante a fost ca si cum am fi compus orice alt tip de cantec. Te gandesti la toba mare, care trebuie sa se potriveasca cu vibratia vocala. Te gandesti la cinelele care scot in evidenta ritmul cuvintelor care vor fi cantate. Te gandesti la tema de sintetizator care va sublinia linia principala vocala – si totul ar trebui sa vina intr-un flux creativ constant.” (Nosie Katzmann, compozitor)

LA BOUCHE - BE MY LOVER „A fost un cantec cu versuri compuse de Melanie si de mine. Am fost la un concert in Germania, iar intre seturi, imi spune, uscandu-se cu un prosop: "Deci, ce parere ai despre amestecul dintre util si placut?". Am raspuns ca din experienta mea, de obicei nu functioneaza. Am continuat sa facem spectacole si cand am intrat in studio, ea a spus ceva despre tot timpul pe care l-am petrecut impreuna si ca ar trebui sa stiu daca vreau sa fiu iubitul ei. Raspunsul meu a fost ca am auzit ce spunea ea, dar trebuia sa aflu mai multe despre ea. Ei bine, de aici a venit acea melodie.” (Lane McCray, LaBouche)

DR. ALBAN - HELLO AFRIKA „Am creat ceva ce stiam ca va fi popular pe ringul de dans, precum si la radio. Si apoi, bineinteles, am incercat sa ne asiguram ca este cat se poate de captivant, totusi, a avut si acea influenta africana. Nu am scos acea influenta africana, am pastrat accentele, tobele africane in fundal si totul. Toate acestea impreuna erau secretul.” (Alban Nwapa, Dr. Alban)

ENIGMA - SADENESS „Am vazut filmul din 1986 – «In numele trandafirului» (cu Sean Connery), care a fost practic un film medieval de tip James Bond. Am fost fascinat de asta si aveam o mare dragoste pentru muzica corala. Timp de aproximativ doi ani, i-am sugerat lui Michael Cretu sa facem ceva cu cantari gregoriene. Mereu se intreba cine va cumpara aceasta muzica (pentru ca el studiase acea forma de muzica). Am auzit un ritm venind de la walkman-ul cuiva, in timp ce faceam un tur ghidat al unei manastiri si m-a lovit ideea ca sound-ul ar putea functiona pe acel ritm. M-am dus la un magazin universal si am cumparat tot ce aveau la sectiunea gregoriana. Apoi am mers la el cu CD-urile si i-am cerut sa puna un ritm cu tobe, ca un sunet de tipul Soul II Soul, si a inceput sa se lege. Michael a inceput sa aplice coarde. Stiam ca am reusit. Practic, peste noapte am terminat intreaga piesa «Sadeness».” (Frank Peterson, producator Enigma)

BONUS

O poveste deosebita este cea a Marthei Wash, fosta componenta a trupei The Weather Girls (“It’s Raining Men”), care si-a inregistrat vocea pentru piesele “Gonna Make You Sweat” (C&C Music Factory) si “Ride on Time” (Black Box), dar care nu a fost creditata initial pentru contributia ei. Nici n-a aparut in clipuri, din cauza ca era obeza, fiind inlocuita de fotomodele. In urma unui proces intentat de Martha, producatorii au fost obligati sa-i ofere credit si, de atunci incolo, s-a schimbat legislatia in muzica din SUA. „Controversa a fost foarte noua pentru mine si a trebuit doar sa am incredere si energie pentru a parcurge procesul si interviurile. Avocatul meu, Steven Ames Brown, a argumentat cazurile cu atat de mult succes incat a devenit obligatoriu ca artistii care canta intr-o inregistrare sa fie creditati si prezentati in mod corespunzator. Acesta a fost cel mai bun lucru care a iesit din intregul dezastru. Noua legislatie nu a afectat doar muzica de dans, ci toata muzica.” (Martha Wash)

Share acestui articol si poti castiga un cont VIP


Pentru ca activitatea pe forum sa fie intr-un mediu ambiant cat mai placut, va rugam insistent sa cititi regulile legate de forum !

Vineri, 25 Februarie 2022 14:44
·
#188
Busuyoc, pai facem...doar ca le vezi tu prea tarziu :D Ma bucur sa te vad aici :p

Pentru ca activitatea pe forum sa fie intr-un mediu ambiant cat mai placut, va rugam insistent sa cititi regulile legate de forum !

Vineri, 25 Februarie 2022 14:42
·
#186
Interesant 🤔 Ar fi o idee frumoasă bro să ne încânți din când în când cu astfel de povestioare și dezvăluiri 🤗😘

Decat sa-mi fie rau, mai bine sa-mi fie bine !

Inca nu exista comentarii pentru acest topic.
Fii primul care comenteaza!

CEI MAI ACTIVI MEMBRI

Mirela
11 Comentarii
acum o saptamana
Andrush
8 Comentarii
acum 5 luni
Unchiusam4you
7 Comentarii
acum 3 saptamani
VirusFM
5 Comentarii
acum 4 zile
AnaDi
5 Comentarii
acum 1 luna

TOP MEMBERS

1
Mirela
Puncte Totale: 222
2
Unchiusam4you
Puncte Totale: 203
3
Ave
Puncte Totale: 184
4
Mihai.Stefan30
Puncte Totale: 172
5
Johnny
Puncte Totale: 163

CELE MAI NOI COMENTARII

RE: GUESTBOOK FAN CLUB
acum 3 luni
Wow , ascult Radio Pro-B de mai mult de 10 ani, promotional ...
RE: WEBSITE UPDATE
acum 4 luni
Unchiusam4you, momentan nu. Ne auzim pe forum aici ...
RE: WEBSITE UPDATE
acum 4 luni
Salutare Zetu nu mai mege chatul ?...
RE: WE LOVE 90's LIVE by DJ ZET
acum 4 luni
Mereu spun ca muzica veche este si va ramane nemuritoare ! C...
RE: WEBSITE UPDATE
acum 4 luni
Din 15 Martie 2022, o noua imagine si un nou stil cu multa m...