AVANTAJELE LEGUMELOR

Asa cum au demonstrat sportivi de renume ca Arnold Schwarzenegger, Jackie Chan, Lewis Hamilton, Novak Djokovic, Chris Paul si cercetarile din The Game Changers, trecerea la o dieta centrata in jurul legumelor poate aduce avantaje semnificative in ceea ce priveste performanta, oferind combustibil optim, cresterea fluxului sanguin, eficientizarea muschilor si accelerarea recuperarii prin scaderea inflamatiei. Aceste beneficii nu pot fi experimentate doar de sportivi, ci de oricine doreste sa se simta si sa performeze mai bine in orice aspect al vietii lor.


sportivi

 

COMBUSTIBIL OPTIMAL

Munca grea a muschilor se bazeaza in principal pe glicogen, o forma de carbohidrati depozitati in ficat si muschi. Carbohidratii, care provin aproape exclusiv din plante, furnizeaza, de asemenea, creierului combustibilul sau primar si preferat, glucoza, care ne ajuta sa ramanem ageri si concentrati in timpul sesiunilor de antrenament intens. Dietele bazate pe performanta construite in jurul carnii si a altor produse de origine animala furnizeaza adesea grasimi dietetice in detrimentul carbohidratilor. Spre deosebire de carbohidrati, grasimile nu pot produce energie suficient de repede pentru a satisface cerintele exercitiilor fizice intense, astfel incat dietele care sacrifica carbohidratii afecteaza de obicei performantele de intensitate ridicata. S-a demonstrat ca dietele cu continut scazut de carbohidrati, inclusiv dieta ketogenica (keto), provoaca atat de multa oboseala incat ne afecteaza chiar motivatia pentru a incepe o sesiune de antrenament, daramite sa o finalizam.

Proteina poate fi folosita si ca sursa de combustibil, dar este extrem de ineficienta, pierzand 20-30% din fiecare calorie sub forma de caldura. Intr-adevar, carbohidratii sunt sursa ideala de energie pentru performante optimizate, indiferent daca jucati fotbal sau alergati un maraton. Asa cum vom discuta intr-un viitor articol "OBTINEREA SI RAMANEREA SLABITULUI", in ciuda conceptiei gresite obisnuite ca, „carbohidratii ingrasa”, carbohidratii nerafinati (precum cei care se gasesc in alimentele vegetale intregi, inclusiv ovazul, cartofii dulci si bananele) sunt in mod constant asociate cu scaderea grasimii corporale, un alt avantaj pentru majoritatea obiectivelor de performanta.

 

CRESTEREA DEBITULUI SANGUIN

Fluxul de sange eficient este o alta piatra de temelie pentru optimizarea performantei, deoarece sangele este modul in care oxigenul si substantele nutritive vitale ajung la celulele din muschii, creierul si restul corpului nostru, contribuind in acelasi timp la eliminarea deseurilor. Asa cum a dezvaluit experimentul efectuat pe trei jucatori NFL din The Game Changers, o singura masa pe baza de animale ne poate ingrosa rapid sangele, ceea ce incetineste fluxul de oxigen si nutrientii transportati de sange in zonele care au cel mai mult nevoie de el, inclusiv muschii pe care ii folosim in timpul exercitiului.

Persoanele care evita carnea experimenteaza efectul opus, deoarece mesele pe baza de plante permit sangelui sa ramana fluid si sa curga rapid la destinatie. Mesele pe baza de animale ne pot paraliza arterele, impiedicandu-le sa se deschida complet pentru a permite cresterea fluxului sanguin. Cercetarile au aratat ca la doar doua ore de la consumul unei mese grele pe baza de produse animale, arterele se pot contracta cu 40%, provocand in esenta un blocaj de trafic. Masa pe baza de plante le-a permis arterelor sa se deschida liber pentru un tranzit rapid si usor. 


sportivitestati

 

EFICIENTA MUSCULARA IMBUNATATITA

Rezervele de energie pe care le folosesc muschii nostri pentru antrenamentul intens sau competitii sunt limitate si atunci cand ne epuizam, am ajuns la sfarsitul liniei. Cu cat functioneaza mai eficient muschii nostri, cu atat ne pot duce mai departe aceste rezerve de energie. In plus, fata de extinderea arterelor sanguine, nitratii gasiti in alimentele vegetale permit, de asemenea, muschilor nostri sa se contracte mai eficient, economisind rezervele lor de energie si permitandu-le sa realizeze mai multa munca cu acelasi efort. Acest lucru se traduce printr-o performanta cuantificabila mai buna, indiferent daca este vorba de ridicarea greutatilor la sala de sport, fotbal sau alergarea.

 

INFLAMAREA REDUSA

Inflamatia este raspunsul imunitar natural al corpului nostru la leziuni, invadatori straini sau chiar exercitii fizice. In forma sa acuta, cum ar fi dupa entorsarea unei glezne, infectarea cu o infectie bacteriana sau recuperarea dupa un antrenament, inflamatia este o parte imediata si necesara a procesului de vindecare. Lasata necontrolata, inflamatia poate prelungi timpul de vindecare din cauza ranilor sau a bolii si poate creste durerea si umflarea, incetinind recuperarea intre antrenamente si competitii. Inflamatia cronica incepe adesea cu acelasi raspuns celular, dar se schimba in natura atunci cand sistemul imunitar nu reuseste sa vindece ranirea in mod eficient, sa elimine invadatorii straini sau sa raspunda in continuare la o amenintare care nu mai exista. Odata ce ajunge la acest stadiu, inflamatia incepe adesea sa dauneze tesuturilor sanatoase, inclusiv muschilor si articulatiilor.

Luand in considerare toate acestea, inflamatia inutila poate avea un impact negativ semnificativ asupra performantei noastre fizice. Din fericire, dieta poate fi un instrument puternic pentru a ne ajuta sa trecem mai repede prin inflamatia acuta si pentru a combate inflamatia cronica. Dar poate avea si efectul opus. Dietele pe baza de animale se incadreaza in aceasta din urma categorie. Cercetari ample au aratat ca produsele animale contin (sau conduc la formarea) unei game largi de compusi si molecule pro-inflamatorii, inclusiv Endotoxine bacteriene, N-oxid de trimetilamina (TMAO), Nitrozamine, Amine heterociclice (HCA), Acid N-glicolilneuraminic (Neu5Gc) si Hidrocarburi aromatice policiclice (HAP).

Daca aceste cuvinte suna infricosator, ai dreptate, daunele pe care le provoaca pot fi severe, cercetarile aratand ca un singur hamburger poate creste masurile de inflamatie cu 70%. Plantele sunt capatul opus al acestui spectru, venind natural ambalate cu doze mari de compusi antiinflamatori, inclusiv mii de antioxidanti puternici. Contrastul dintre aceste doua clase de alimente este dramatic, plantele avand in medie de 64 de ori mai mare continutul de antioxidanti din alimentele de origine animala. Acest lucru explica de ce trecerea la o dieta pe baza de plante poate ajuta la reducerea masurilor de inflamatie cu 29% in doar trei saptamani.


antioxidanti

 

Nu este surprinzator faptul ca numeroase studii au aratat ca natura antiinflamatorie a alimentelor vegetale poate ajuta la scaderea durerii, la reducerea leziunilor musculare si la sustinerea recuperarii, toate acestea contribuind la imbunatatirea performantei. Consumul de plante combate, de asemenea, inflamatia cauzata de alimentele de origine animala. Prin urmare, inlocuirea alimentelor de origine animala cu alimente vegetale are un efect dublu, nu numai ca inlocuieste compusii pro-inflamatori cu cei antiinflamatori, dar elibereaza si compusii benefici ai plantelor pentru a aborda inflamatia cauzata de exercitii fizice, leziuni si boli. Reducerea atat a inflamatiei acute, cat si a celor cronice dezvaluie de ce atat de multi sportivi cu o alimentatie pe baza de plante, inclusiv cei prezentati in The Game Changers, raporteaza reducerea DOMS (durere musculara cu debut intarziat), timpi de recuperare mai rapizi dupa antrenamente si competitii, vindecare mai rapida de leziuni, tendinita redusa si dureri articulare, imbunatatirea imunitatii si o crestere semnificativa a longevitatii carierei.

 

PLANTE PENTRU CASTIGATORI

Fie ca sunteti un sportiv competitiv, un razboinic de weekend sau cineva care pur si simplu doreste sa se simta si sa performeze mai bine la sala de sport, la serviciu sau acasa, consumul de mai multe plante si mai putine alimente de origine animala poate oferi avantaje puternice. Dupa cum am discutat in OPTIMIZAREA SANATATII, consumul unei diete centrate in jurul plantelor poate avea, de asemenea, un efect benefic asupra sanatatii noastre.

Citeste si: DE UNDE ITI IEI PROTEINELE ?

Sursa: gamechangersmovie.com

Love/Share acestui articol si ajuta-ti prietenii si familia sa inceapa un stil de viata sanatos !

  • donate3