PRINCIPIILE NUTRITIEI

Pentru marea majoritate a populatiei, nutritia si sanatatea sunt subiecte foarte confuze. Aceasta confuzie provine in mare parte din faptul ca majoritatea oamenilor cauta informatii despre aceste subiecte online. In cazul in care oricine are o opinie, indiferent de acreditarile sale, se poate prezenta ca o autoritate si informatiile eronate pot ajunge la milioane de oameni.

Majoritatea oamenilor nu sunt instruiti in nutritie si/sau nu au timp sa citeasca sau sa interpreteze cercetarile reale, companiile si expertii autoproclamati cu cei mai multi bani investiti in publicitate au cele mai intelepte strategii de marketing, ajungand sa influenteze cei mai multi oameni cu sfaturi invechite sau neadevarate.

Inrautatind lucrurile, nenumarate studii sunt finantate de companiile alimentare si de grupurile de lobby, cu scopul de a face ca produsele lor sa para ideale pentru performante sportive, pierderea in greutate sau sanatate. Aceasta „cercetare stiintifica” se limiteaza la medici, care primesc in medie 20 de ore de instruire nutritionala pe parcursul intregii educatii medicale si, de obicei, nu au timp sa ramana la curent cu cele mai recente cercetari. De asemenea, dieteticieni si nutritionisti ale caror materiale educationale sunt adesea finantate de aceleasi companii si grupuri de lobby, precum si antrenorii personali si alti profesionisti in fitness, care isi bazeaza adesea recomandarile pe aceste concepte foarte depasite si eronate.

Asa cum spune Dr. David Katz (Director fondator al centrului de cercetare si preventie Yale University), „Formula functioneaza frumos pentru oamenii care vand alimente. Functioneaza frumos pentru persoanele care vand medicamente pentru a trata bolile pe care le provoaca mancarea proasta. Si functioneaza frumos pentru mass-media, care ne poate oferi o noua poveste despre dieta in fiecare zi. ”

Drept urmare, majoritatea oamenilor se simt coplesiti si confuzi de toate informatiile nutritionale conflictuale pe care le intalnesc, "Carbohidratii sunt buni sau rai ?" "Este sportul cheia pierderii in greutate ?" "Ar trebui sa pun intr-adevar lapte in cafeaua mea ?", sarind de la o dieta la moda la alta sau pur si simplu renuntand si revenind la vechile lor obiceiuri alimentare.

In ciuda intregii confuzii a oamenilor, deceniile de cercetari din partea celor mai de incredere institutii de cercetare din lume, publicate in cele mai respectate reviste stiintifice din lume, au facut o imagine foarte clara a tiparelor de alimentatie care tind sa imbunatateasca starea de sanatate si fitness si cele care sunt de evitat.

ANIMALE vS PLANTE

Prepondenta dovezilor stiintifice sugereaza ca o dieta pe baza de animale (in care alimentele precum carnea, ouale si lactatele sunt fundamentul majoritatii meselor), scade sanatatea generala, creste riscul numeroaselor boli si ne reduce durata de viata. In schimb, cu cat mancati mai multe plante, cu atat aveti tendinta de a fi mai sanatos, reducandu-va riscul de aparitie a multor boli majore, crescand in acelasi timp calitatea si durata vietii noastre.

pachetul proteinelor

La aceasta concluzie de baza, dar puternica, s-a ajuns prin multe domenii de cercetare, inclusiv epidemiologia (studii populationale), biochimia nutritionala (modul in care alimentele afecteaza corpul) si antropologia biologica (care include studiul a ceea ce oamenii sunt „construiti” sa manance).

Aceleasi mecanisme care influenteaza sanatatea (inclusiv fluxul sanguin, stresul oxidativ, inflamatia si nivelul hormonilor) afecteaza, de asemenea, performanta atletica, functia sexuala, compozitia corporala, functia cognitiva si multe alte domenii care joaca un rol major in modul in care aratam, simtim si functionam.

RAFINAT SAU INTEGRAL ?

Un alt principiu nutritional consistent este ca alimentele integrale tind sa fie mai sanatoase decat alimentele procesate/rafinate. Preferam sa folosim termenul „rafinat”, deoarece prelucrarea unui aliment ar putea insemna pur si simplu taierea sau gatirea acestuia, in timp ce rafinarea unui aliment inseamna de obicei eliminarea unei parti sau a unei parti din continutul sau de nutrienti. De exemplu, tocarea unei sfecle este „prelucrarea” tehnica a acesteia, dar „rafinarea” sfeclei in zahar de masa necesita indepartarea fibrelor, folatului, potasiului, fierului si vitaminei C, lasand doar zaharul.

Acelasi lucru se aplica productiei de uleiuri, faina alba si a multor altora, unde fibrele si alti nutrienti cheie sunt eliminati in procesul de rafinare. Alimentele rafinate pot include, de asemenea, ingrediente adaugate, cum ar fi conservantii care se gasesc in carnea procesata sau aromele si culorile artificiale gasite in bomboane si prajituri.

In timp ce majoritatea oamenilor inteleg ca bauturile zaharoase cum ar fi sucurile, alimentele prajite precum cartofii prajiti si produsele rafinate din faina, cum ar fi painea alba sau produsele de patiserie, nu sunt cu siguranta ideale pentru optimizarea sanatatii sau a fitnessului, putini oameni inteleg ca o dieta bazata pe alimente de origine animala, indiferent daca este integrala (cum ar fi piept de pui si oua) sau prelucrate puternic (cum ar fi salamul si branza), sunt mult mai ingrijoratoare decat temerile gresite, cum ar fi „consumul de prea multi carbohidrati” si chiar mai putini inteleg ca numarul covarsitor de dovezi stiintifice arata ca alegerea unei diete centrata pe o mare varietate de plante, in special in forma lor intreaga, este cel mai puternic instrument pe care il avem pentru prevenirea, tratamentul si chiar inversarea multora dintre cele mai frecvente boli ale noastre !

In timp ce nutritia poate fi un subiect foarte confuz, cercetatorii dintr-o gama larga de discipline stiintifice sunt de acord cu cateva principii de baza despre cum arata dieta optima pentru performanta si sanatate. Aceasta dieta se concentreaza in jurul plantelor, cu accent pe o mare varietate de alimente integrale, ori de câte ori este posibil.

Dupa cum este clar demonstrat in The Game Changers (un documentar pe care il recomandam tuturor), un numar din ce in ce mai rapid de sportivi de talie mondiala profita de aceste cunostinte si prin urmare, beneficiaza de imbunatatiri foarte mari ale performantei lor, zdrobind recorduri peste recorduri. In timp ce unii oameni cred din greseala ca toti acesti sportivi au bucatari personali si/sau gene superioare, realitatea este ca exista, de asemenea, zeci de milioane in intreaga lume din toate categoriile sociale care se confrunta cu beneficii similare, ajutându-i sa arate, sa se simta si sa performeze mult mai bine in domeniile de activitate.

Daca ai citit acest articol pana aici inseamna ca esti pe drumul cel bun. In timp ce majoritatea oamenilor cred ca a manca mai bine este pur si simplu o chestiune de vointa, realitatea este ca a fi pregatit si sustinut este mult mai important. 

Citeste si: OPTIMIZAREA SANATATII

Love/Share acestui articol si ajuta-ti prietenii si familia sa inceapa un stil de viata sanatos !

Sursa: gamechangersmovie.com 

  • donate3