AVANTAJELE LEGUMELOR

Asa cum au demonstrat sportivi de renume ca Arnold Schwarzenegger, Jackie Chan, Lewis Hamilton, Novak Djokovic, Chris Paul si cercetarile din The Game Changers, trecerea la o dieta centrata in jurul legumelor poate aduce avantaje semnificative in ceea ce priveste performanta, oferind combustibil optim, cresterea fluxului sanguin, eficientizarea muschilor si accelerarea recuperarii prin scaderea inflamatiei. Aceste beneficii nu pot fi experimentate doar de sportivi, ci de oricine doreste sa se simta si sa performeze mai bine in orice aspect al vietii lor.

Citeste mai mult...

DE UNDE ITI IEI PROTEINELE ?

De unde iti iei proteinele ? Este intrebarea cel mai frecvent adresata persoanelor care nu mai consuma produse de origine animala. Acest lucru se datoreaza faptului ca am fost invatati sa alegem alimente bazate pe o mana de nutrienti izolati, cum ar fi proteinele si calciul, si am fost convinsi sa credem (datorita banilor bagati in marketing si lobby), ca alimentele pe baza de plante au un continut scazut (sau lipsit de) acesti nutrienti cheie.

Aceasta concentrare asupra nutrientilor individuali creeaza modele de alimentatie deficitare, in care alimentele de origine animala devin centrul majoritatii meselor, in timp ce fasolea, cerealele, legumele, fructele, nucile si alte alimente pe baza de plante devin „feluri de mancare”. Nicaieri acest accent pe un singur nutrient nu este mai exagerat decat cu proteinele.

Citeste mai mult...

OPTIMIZAREA SANATATII

La nivel global, bolile cardiovasculare ucid aproximativ una din trei persoane, iar cancerul ucide unul din sase. Intre timp, cheltuielile globale pentru medicamente eliberate pe baza de reteta depasesc 1 trilion de euro anual, SUA reprezentand aproximativ o treime din aceasta piata. O parte din motivul pentru care cheltuim atat de multi bani pe produse farmaceutice se datoreaza faptului ca multi oameni au fost conditionati sa creada ca bolile pe care le au pot fi in mare parte dotorita genelor noastre. Dar pentru majoritatea principalelor cauze de deces, genele sunt responsabile doar de aproximativ 10 pana la 20% din riscul general.

Cea mai buna dovada pe care o avem in acest sens vine din examinarea rezultatelor asupra sanatatii persoanelor care se muta in tari in care oamenii au medii genetice foarte diferite. In timp ce ratele bolilor de inima si ale cancerelor majore pot varia de pana la 100 de ori in randul populatiilor din intreaga lume, atunci cand oamenii se muta in tari cu obiceiuri de viata diferite, ratele lor de boala aproape intotdeauna incep sa se potriveasca cu cele din noua lor tara. Daca aceste boli ar fi in primul rand genetice, adoptarea unui stil de viata nou ar avea un impact redus.

Citeste mai mult...

NUTRIENTI IMPORTANTI

Este usor sa obtinem toti nutrientii de care avem nevoie pentru a prospera consumand o dieta pe baza de plante. Dietele pe baza de plante sunt de obicei mai calitative decat dietele care includ carnea, ele includ mai multe fibre, vitaminele C si E, folat, magneziu, cupru si alti nutrienti.

Acestea fiind spuse, merita efortul sa ne asiguram ca primim substante nutritive cheie precum vitaminele B12 si D, calciu, iod, fier, seleniu si acizi grasi omega-3. Pentru o defalcare a acestor substante nutritive importante si modalitati de a le include in dieta dvs., apelam la recomandarile lui Michael Greger M.D., FACLM, fondatorul Nutrition Facts si consultant stiintific la The Game Changers.

Citeste mai mult...

  • 1
  • 2
  • donate3