ALIMENTATIA SANATOASA, O SURSA DE ENERGIE !

Poate ai auzit de Piramida alimentatiei sanatoase. Asemenea anunturilor de la TV, si aceasta ne spune ca “pentru o viata sanatoasa, consumati fructe si legume in fiecare zi” si “evitati excesul de sare, zahar si grasimi”. Asa ca oricat de enervanta ar fi pauza publicitara, priveste partea plina a paharului, cu fiecare pauza vei primi un reminder ca ti-ai propus sa urmezi un stil de viata sanatos. 

CE SA MANANCI PENTRU A AVEA UN STIL DE VIATA SANATOS 

● Consuma predominant alimente naturale, de origine vegetala cum ar fi fructele, legumele si leguminoasele (fasole, linte, naut), zarzavaturi, cerealele integrale (orez brun, paste din faina integrala, secara, ovaz, etc.) si uleiurile. Acestea sunt cele care iti dau energie.

● Opteaza pentru fructe si legume proaspete, ideal locale si de sezon. In extra-sezon acestea sunt culese mai devreme, racite si incalzite, ceea ce le ia din gust. De asemenea, daca sunt de import, dureaza mai mult pana cand ajung la noi pe piata, astfel ca isi pierd parte gust si din nutrienti.

● Lactatele sunt principala sursa de calciu, insa opteaza pentru lactate cu continut redus de grasimi (in mod natural), de preferat cele fermentate (iaurt, kefir, lapte). Asta inseamna ca branza topita, cascavalul sau variantele de lapte sau iaurt cu adaos de fructe, zahar sau dulceata se consuma foarte rar sau deloc.

● Se recomanda si alimente precum nucile (romanesti, alune, caju, migdale) si semintele (in, susan, floarea soarelui, dovleac), insa crude si simple fara alte adaosuri. Superalimentele iarasi ajuta extrem de mult la o stare de sanatate mai buna, de la prafuri cum ar fi spirulina, chlorella, iarba de grau, maca, la germeni si vlastari (care contin multe proteine, fibre, grasimi sanatoase si minerale).

● Alege gustari sanatoase cum ar fi fructele proaspete (recomandam merele si perele), legumele, nucile sau iaurturile simple.

EVITA CAT POTI DE MULT !

● Carnea (in special carnea rosie), painea si pastele din faina alba, untul si margarina, dulciurile sau bauturile pe baza de zahar si orice alte produe rafinate semi-preparate, conserve, mezeluri, alimente cu ingrediente despre care nu ai auzit sau al caror nume nici nu poti sa il pronunti, etc.).

● Evita consumul de alcool, fumatul si renunta la orice alte astfel de vicii. Nu te pacali singur spunandu-ti ca o alimentatie sanatoasa compenseaza efectele nocive pe care acestea le au asupra corpului.

● Daca poti si ai resurse, incearca sa cumperi alimente bio, organice sau traditionale din surse sigure care nu au folosit insecticite, pesticide, furaje chimice, hormoni de crestere si alte practici nocive. 

● Desigur, sa nu uitam si ca modul de preparare are un rol important daca vrei sa urmezi un stil de viata sanatos. Se recomanda o dieta bogata in alimente neprocesate termic, iar cele gatite sa fie facute la aburi, la cuptor, pe gratar electric, fierte sau sote. Practic orice forma in afara de prajit sau pane. Redu consumul de mancaruri prajite pe cat posibil.

In articolul urmator vom vorbi despre importanta hidratarii, cand si cum sa mananci si postul intermitent ! Nu uita sa ne ajuti cu un like/share.....poti castiga un cont VIP 

 
  • 1
  • 2

DESCARCA APLICATIA SI ASCULTA LIVE

  • appappleappgoogle
     
  • Like Us On FacebookFollow Us On InstagramSubscribe On YouTubeFollow Us On SpotifyListen On Apple Music

  • Like Us On FacebookFollow Us On InstagramSubscribe On YouTubeFollow Us On SpotifyListen On Apple Music

Like Us On FacebookFollow Us On InstagramSubscribe On YouTubeFollow Us On TwetterFollow Us On SounclodFollow Us On SpotifyListen On Apple Music